Gdy projektant zdecyduje się na współpracę to masz to jak w banku, że będzie miał dodatkowe pytania — im dalej w las tym więcej drzew. Synteza informacji zebranych podczas analizy otoczenia, audytu Twojej marki oraz warsztatów brandingowych pozwolą uzupełnić przesłany przez Ciebie brief i zredefiniować go — ten etap nazywamy rebriefingiem.
Nowy Brief zawierać będzie informacje na temat strategii komunikacji oraz charakteru marki, pozwoli na stworzenie tożsamośći wizualnej marki. Oto minimum, któego możesz się spodziewać w takim dokumencie.
Formalności
O marce
Wszystko to, co zostsało przygotowane przez Ciebie w poprzednim dokumencie. Szkoda byłoby stracić tak cenne informacje.
O współpracy
W dużym skrócie znajdziesz tu informacje na temat: zakresu współpracy, budżetu, czasu realizacji oraz celu projektu.
Odbiorcy
Grupa docelowa
Opis idealnego klienta - śmiało możecie pominąć wiek, płeć czy stan cywilny.
Ścieżka zakupowa klienta
Kanał komunikacji oraz punkty styku klienta z Twoją marką i jej produktami/usługami.
Szanse i zagrożenia
Trendy na rynku, szanse, z których można skorzystać budując wizerunek oraz zagrożenia i przeszkody. Czyli wszystkie elementy, które należy wziąć pod uwaę tworząc strategię komunikacji.
Marka
Charakter mark
Opis idealnego klienta - śmiało możecie pominąć wiek, płeć czy stan cywilny.
Atrybuty marki
Kanał komunikacji oraz punkty styku klienta z Twoją marką i jej produktami/usługami.
Wartości marki
Trendy na rynku, szanse, z których można skorzystać budując wizerunek oraz zagrożenia i przeszkody. Czyli wszystkie elementy, które należy wziąć pod uwaę tworząc strategię komunikacji.
Słowa klucze
Trendy na rynku, szanse, z których można skorzystać budując wizerunek oraz zagrożenia i przeszkody. Czyli wszystkie elementy, które należy wziąć pod uwaę tworząc strategię komunikacji.
Pamiętaj! Brief to nie kronika czy złote myśli, więc pewne rzeczy, nie powinny się w nim znaleźć, a projektant na etapie jego tworzenia nie będzie o nie pytać. Są to m.in.:
Kolorystyka, Typografia, Forma logo, Styl zdjęć i/lub ilustracji, Ulubiona rasa psa
Elementy te są wynikiem procesu projektowego w oparciu o strategię i brief. Składają się one na jedno duże narzędzie jakim jest system identyfikacji wizualnej.